PÉNZÜGYI TUDATOSSÁG PROJEKTHÉT ÖSSZEFOGLALÓ 2018. március 5-9.
A témahét jelentősége:
Napjainkban kihagyhatatlan az oktatási folyamatból a diákok pénzügyi ismereteinek gyarapítása, pénzügyi tudatosságának fejlesztése.
A mindennapjainkat a pénzszerzés motiválja, a pénz tudatos használatával kapcsolatos információk nagyon fontosak tanulóink számára.
Általános céljaink:
Sokoldalú ismeretszerzés a pénz használatáról. A Pénzügyi tudatosság témahéten az iskola minden tanulója ismerkedik a pénz mindennapi szerepével, a családi kassza bevételeivel, kiadásaival, a tudatos vásárlás előnyeivel, a takarékoskodás fontosságával, korunk és jövőnk pénzügyi változásaival.
Célunk, a pénz életünkben betöltött szerepének beillesztése az oktatási-nevelési folyamatba. A pénzzel kapcsolatos történelmi ismereteken keresztül tudatosítani a pénz jelenkori funkcióját és a jövő innovatív pénzforgalmát.
Célunk továbbá a tanulók problémamegoldó gondolkodás fejlesztése a pénzügyi feladatokon keresztül, az önálló ismeretszerzés, ábrázoló képesség, kommunikációs képességük, együttműködési képességük, kreativitási készségük és a digitális kompetenciájuk fejlesztése.
A pénzügyi ismeretek oktatására segítségül szolgál a www.bankvelem.hu oldalon lévő Pénziránytű-Bankvelem Program, melyet a témahét előtti héten megismertetünk a diákokkal. A tanárok segítséget kapnak awww.penziranytu.hu oldalon található tanári kisokos alkalmazásával.
Várt eredmények-produktumok, hatások:
A diákok a program aktivitásán keresztül gazdagodnak a pénzvilág érdekességeivel, a pénz mint eszköz mindennapi szerepével.
A célcsoport osztályai új ismereteket szereznek gyűjtőmunkával, a meglévő tudásukat gyarapítják. Az alsósok játékos feladatokat készítenek, a felsősök IKT-s eszközökkel dolgoznak, pénztörténet és szituációs feladatok bemutatásával.
Az aulában a kivetítőn folyamatos lesz a tájékoztatás, a témák mind pénzzel kapcsolatosak.
Az iskolát dekoráljuk a tanulói munkákkal, képekkel, gyermekrajzokkal.
Az iskolarádióban érdekességek hangzanak el a pénzről.
A tanórákon a szaktanárok saját ötleteik alapján foglalkoznak a témával.
Az előzetes feladatok adják a témahét folyamatos kiállítási anyagát.
Értékelés: az osztályok aktivitását és a tanulók egyéni vagy csoportos példaértékű munkáját az egész iskolaközösség előtt bemutatjuk. A felsős tanulók csapatversenyzése pontozásos értékeléssel zárul. Jutalmazás eredményhirdetésen példaként kiemeléssel és nagy tapssal.
A beszámolót készítette: Dóróné Balázs Katalin
Hajdúszoboszló, 2018. március 14.
Copyright © 2014 Thököly Imre Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola